دزدین یک انار در بازار 1401باعث دعوای شدید دو فروشنده شد

مسکو، 11 فوریه – ریانووستی. انار سرده ای از درختچه ها و درختان کوچک است که ارتفاع آن به ۵ تا ۶ متر می رسد. در مورد خواص مفید انار و موارد منع مصرف را برایتان بازگو خواهیم کرد

می توان گفت وطن انار در بازار 1401 شمال آفریقا و آسیای مرکزی است، اما اکنون این درختچه در خارج از این مناطق، در کشورهایی با آب و هوای نیمه گرمسیری نیز رشد می کند.

در زمان های قدیم، میوه های آن بسیار ارزشمند تلقی می شد و برای درمان ناباروری استفاده می شد. همچنین به عنوان رنگ برای پارچه ها استفاده می شود. در روم باستان، انار دو نام داشت “سیب فنیقی” و “سیب دانه ای”.

در ایران باستان، میوه ها به عنوان نمادی از باروری و زندگی جاودانه مورد احترام بوده و در باغ های معابد زرتشتیان رشد می کردند.

انار

بسیاری از محققان بر این باورند که فرهنگ انار حداقل 4 هزار سال پیش آغاز شده است. قبلاً در منابع اولیه یونان باستان ذکرهایی از آن یافت شده است.

انار سرشار از ویتامین های C، B6، B12، P و عناصر کمیاب: ید، آهن، سدیم، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، فسفر است. دانه های آن برای سیستم قلبی عروقی مفید است و باعث افزایش ایمنی می شود. 100 گرم انار حاوی 70 کیلو کالری است.

ورونیکا خوانسکایا، متخصص تغذیه به ریانووستی گفت: «آب انار میزان کلسترول «بد» را کاهش می دهد و گردش خون را در قلب بهبود می بخشد که آن را سالم تر می کند.

و آن را جوان تر می کند. انار عروق را نیز تمیز می کند اگر میوه را روزانه بخورید، پلاک دیواره رگ ها به طور طبیعی از بین می رود. این تمام فایده انار نیست.

میوه های این درختچه خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد. ابتلا به بیماری آلزایمر، کمک به بازسازی سلولی، جلوگیری از اسهال، بهبود سلامت استخوان، مبارزه با آکنه، تنظیم فشار خون.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.