کشف غوره در بازار شیراز که در انباری بزرگ احتکار شده بود

داستان ها و افسانه های زیادی پیرامون غوره در بازار شیراز بافته شده است و در برخی از کشورها غوره نماد باروری است و مردمان باستان بیشترین احترام را برای آن قائل بوده و درخت خود را مبارک می دانستند.

آسیا خاستگاه درخت غوره است و فنیقی ها کسانی هستند که آن را به جزایر یونان، سیسیل، ایتالیا، مارسی، مصر و غیره آورده اند. اکثر پزشکان قدیمی عرب بیماران خود را توصیه می کردند

غوره را به دلیل خواص غذایی و دارویی آن ذکر کردند و آن را مفید برای معده، تقویت بدن، تولید خون جدید، مفید برای سینه و ریه و تقویت قوای جنسی ذکر کردند.

طب مدرن فواید بسیاری از غوره را ذکر می کند، از جمله:

حاوی درصد بالایی از قندهای سریع جذب (گلوکز، فروکتوز، ساکارز) است که انرژی فوری بدن را تامین می کند. البته افراد دیابتی و چاق باید مراقب باشند در خوردن غوره زیاده روی نکنند، زیرا یکی از میوه های سرشار از قند است.

غوره

غوره حاوی گروه خوبی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های A، B، C و BB است و این ویتامین نقش عمده‌ای در تقویت دیواره مویرگ‌های کوچک دارد.

مطالعات اخیر نشان داده است که پوست غوره حاوی ترکیب شیمیایی مهمی به نام رسوراترول است که سابقه طولانی در توقف شروع پیری و محافظت در برابر تعدادی از بیماری ها مانند دیابت، سرطان و زوال عقل دارد.

غوره دارای درصد خوبی از مواد معدنی به ویژه پتاسیم است که از فشار خون بالا جلوگیری می کند، کلسیم که استخوان ها را تقویت می کند، آهن که برای ساخت گلبول های قرمز ضروری است و سلنیوم که از سفت شدن رگ ها جلوگیری می کند و سرطان را دور می کند.

– طبق یک مطالعه اخیر آمریکایی، محققان دریافتند که پوست و دانه های آن حاوی ترکیبات پلی فنلی است که توانایی زیادی در از بین بردن باکتری های خطرناک دهان دخیل در پوسیدگی دندان دارند.

پلی فنول ها ترکیباتی هستند که به دلیل عملکرد آنتی اکسیدانی قوی خود شناخته شده اند، به همین دلیل است که در خنثی کردن طرح های رادیکال های آزاد که پشت بسیاری از بیماری های جدی انسانی هستند، مفید هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.