گوجه فرنگی در میادین تره بار باعث بالا رفتن میزان صادرات می شود

به دست آوردن گوجه فرنگی در میادین تره بار دشوار شده است. طبق اعلام شرکت تجارت کشاورزی و ماهیگیری و مواد غذایی (aT)، از 25 سپتامبر، 110 درصد افزایش قیمت در یک ماه انجام شده است.

به نظر می رسد حدود 3 برابر قیمت عادی افزایش یافته است. بالاخره خبری به گوش می رسد که فست فودها همبرگر بدون گوجه می فروشند.

گوجه فرنگی به دلیل آب و هوای دمدمی مزاج کمیاب شده است. تابستان امسال، یک فصل بارانی طولانی و طوفان آمد و سیل، رانش زمین و بادهای شدید خسارات جدی به بار آورد.

طبق گزارش اداره هواشناسی کره، فعالیت طوفان در اطراف شبه جزیره کره از اواسط دهه 1990 هم از نظر فراوانی و هم از نظر شدت افزایش یافته است.

آتش سوزی های جنگلی در غرب ایالات متحده منظره ای را به وجود آورد که یادآور تصویری از مریخ است. نزدیک به یک ماه وضعیت هشدار آلودگی هوا ایجاد کرد.

گوجه

گفته می شود که باران های شدید در اطراف شبه جزیره کره و آتش سوزی های جنگلی در غرب ایالات متحده ناشی از دمای بالاتر قطب شمال است. بلایا در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

هشدارها در مورد گرمایش جهانی شدید است. در سال 2015، توافقنامه اقلیمی پاریس هدفی را برای حفظ افزایش دما کمتر از 1.5 یا 2 درجه سانتیگراد در مقایسه با سطوح پیش از صنعتی شدن تعیین کرد.

در چهل و هشتمین جلسه هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) که در سال 2018 در سونگدو برگزار شد، انتشار جهانی CO2 باید حداقل 45 درصد نسبت به سال 2010 تا سال 2030 کاهش یابد و تا سال 2050 برای رسیدن به هدف 1.5 درجه سانتیگراد به صفر برسد.

اشاره کرد که اگر 2 درجه گرمایش واقعی شود، گفته می شود که بسیاری از 105000 گونه ای که روی زمین وجود دارند احتمالاً منقرض می شوند.