کباب کردن لیمو ترش لیسبون پدیده ای خارق العاده خلق کرد

لیمو ترش لیسبون یکی از پرمصرف ترین میوه ها در جهان است. دانه های لیمو به طور کلی به عنوان زباله دور ریخته می شوند.

هدف از این مطالعه بررسی ویژگی‌های کیفی و پتانسیل آنتی‌ اکسیدانی روغن دانه لیمو به‌دست‌آمده از چهار روش استخراج می شود.

تفاوت معنی داری در ویسکوزیته، چگالی و ضریب شکست در روغن به دست آمده از روش های مختلف مشاهده نشد. در مورد مقدار هانتر، مقادیر L (سبکی) و b (زردی) SF بیشتر از سایرین بود.

روغن به‌دست‌آمده با روش CP سطوح بالاتری از کلسیم (17/252 میلی‌گرم بر کیلوگرم)، مس (38/2 میلی‌گرم بر کیلوگرم)، پتاسیم (98/225 میلی‌گرم/کیلوگرم)، و مو (47/0 میلی‌گرم بر کیلوگرم) نسبت به سایر روش‌ها نشان داد.

بیشترین مقدار فنل کل (90/165 میلی‌گرم بر میلی‌لیتر) و فلاونوئیدها (69/21 میلی‌گرم در میلی‌لیتر) در روغن به‌دست‌آمده با روش SF به‌طور معنی‌داری بالا بود.

لیمو ترش

اسیدهای اولئیک و لینولئیک از اسیدهای چرب اصلی تشکیل شده بودند که در روغن به دست آمده با RP-170 به طور قابل توجهی بالاتر بود.

مقادیر بیشتری از ترکیبات طعم دهنده فرار، مانند γ-ترپینن، سابینن، و لیمونن، در CP در مقایسه با روش های دیگر مشاهده شد.

این مطالعه اثرات روش‌های مختلف استخراج روغن بر ترکیب روغن دانه لیمو را روشن می‌کند و کاربردهای بالقوه این فواید را در صنایع غذایی، آرایشی، دارویی و/یا صنایع عطری نشان می‌دهد.

مرکبات به گروهی از میوه ها تعلق دارند که در جامعه ما از اهمیت اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی برخوردار بوده و از این رو تقاضای زیادی دارند.

در گروه مرکبات انواع مختلفی از میوه ها وجود دارد که لیمو (Citrus limon Burm. f.) یکی از مهم ترین گونه های آن پس از پرتقال و نارنگی است .

لیمو به دلیل طعم و اسیدیته منحصر به فردش که آن را به یک محصول غذایی با ارزش افزوده تبدیل می کند و همچنین کاربرد آن در کاربردهای صنعتی، میوه ای ارجح است.