پسته اکبری انس 20 می تواند به راحتی میلیارد ها نفر را به کام مرگ بکشاند

دیابت 1 نفر از 11 نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و پیش بینی می شود تا سال 2045 با بیش از 40٪ افزایش به 700 میلیون نفر برسد.

دیابت نوع 2 یک بیماری متابولیک مزمن است که بر هموستاز گلوکز از طریق چندین مکانیسم مختلف تأثیر می گذارد، اما خود را به شکل هیپرگلیسمی طولانی مدت نشان می دهد. ی

ک بررسی سیستماتیک نشان داد که 50 تا 57 گرم پسته اکبری انس 20 روزانه به مدت 1 تا 4 ماه باعث بهبود قابل توجهی در گلوکز ناشتا، انسولین ناشتا، ارزیابی مدل هموستاتیک برای مقاومت به انسولین (HOMA-IR) و فروکتوزامین می شود.

تأثیر پسته در کنترل قند خون اغلب به اثر ترکیبی بودن یک غذای کم کربوهیدرات که حاوی چربی، فیبر و پروتئین است نسبت داده می شود که همگی می توانند سرعت تخلیه معده و در نتیجه قند خون پس از غذا را کاهش دهند.

پسته

با این حال، محتوای فلاونوئید پسته اغلب نادیده گرفته می شود با توجه به مکانیسم اثرات ضد دیابتی پسته. فلاونوئیدهای پسته می توانند به طور مفیدی بر چندین آنزیم که کنترل گلوکز و هموستاز را تنظیم می کنند تأثیر بگذارند.

آلفا گلوکوزیداز (α-گلوکوزیداز) آنزیمی است که در مرز برس روده کوچک یافت می شود و مسئول جدا شدن پیوندهای آلفا است و نشاسته را به گلوکز تجزیه می کند.

مهارکننده‌های آلفا گلوکوزیداز دسته‌ای از داروهای خوراکی ضد دیابت هستند که با وعده‌های غذایی مصرف می‌شوند و برای کاهش سرعت تجزیه نشاسته‌ها و دی ساکاریدها به گلوکز استفاده می‌شوند و سرعت جذب گلوکز در روده کوچک را کاهش می‌دهند.

فلاونوئیدهای پسته، کوئرستین-3-O-روتینوزید، جنیستئین، ایزوکورستین، روتین و کورستین همگی مهارکننده های شناخته شده آلفا گلوکوزیداز هستند و زمانی که به صورت مخلوطی از بیش از یک فلاونوئید موجود در غذاها یافت می شوند، به طور بالقوه موثرتر هستند.