ساعت دیواری چوبی شوبرت که در خانه ای متروکه کشف شد

چه زمانی استراحت خواهد شد؟ سینما ساعت چند شروع می شود؟ آیا می توانم پنج دقیقه دیگر چرت بزنم؟ اولین ساعت های مکانیکی در قرن سیزدهم برای حفظ نظم در نماز و ساعات کار ساخته شد.

اما هنر اندازه‌گیری زمان بسیار قدیمی‌تر از خود ساعت دیواری چوبی شوبرت است. هم ساعت‌های آبی و هم ساعت‌های آفتابی و تقسیم روز به ساعت خیلی قبل از شروع محاسبه زمان ما به وجود آمدند.

امروزه ساعت اتمی دقیق ترین روش برای اندازه گیری زمان است. در سال 1949 اختراع شد و از فرکانس ارتعاشی اتم ها استفاده می کند. ساعت اتمی در 100000 سال حداکثر یک ثانیه منحرف می شود.

بسیاری از ساعت های مدرن به طور خودکار خود را مطابق با ساعت اتمی تنظیم می کنند، بنابراین شما دقیقا می دانید که چقدر دیر کرده اید.

هنر اندازه‌گیری زمان بسیار قدیمی‌تر از ساعتی است که امروزه آن را می‌شناسیم. هم ساعت های آفتابی و هم تمرین تقسیم روز به ساعت خیلی قبل از شروع محاسبه زمان ما بوجود آمدند.

ساعت

اولین ساعت های مکانیکی احتمالاً در قرن سیزدهم برای تعیین اوقات نماز و اندازه گیری ساعات کار ساخته شد. در طول قرن چهاردهم، ساعت ها شروع به گسترش بیشتری کردند.

دانته آلیگیری (1265-1321) در کمدی الهی درباره حرکت ساعت مکانیکی نوشت. ساعت های قرون وسطی شگفتی های واقعی بودند که نه تنها ساعت ها، بلکه مدار سیارات و مراحل ماه را نیز نشان می دادند.

ساعت‌های کوچک‌تری که می‌توانستند در خانه نگهداری شوند، در اواخر قرن سیزدهم شروع به ساخت کردند. آنها بسیار گران قیمت بودند و با سنگ های قیمتی، نقاشی ها و مجسمه ها تزئین شده بودند. درست مثل امروز، ساعت یک نماد وضعیت بود.

ساعت های اولیه خیلی دقیق نبودند آنها خیلی سریع می کشیدند یا می دویدند. همچنین آنها فقط یک ساعت عقربه داشتند. کریستیان هویگنز هلندی در سال 1657 پاندول و ساعت پاندولی دقیق تر را اختراع کرد.

عقربه دقیقه در حدود سال 1665 معرفی شد و در دهه 1690 انگلیسی ها اولین ساعت را با عقربه دوم ساختند. کریستیان هویگنز و رابرت هوک انگلیسی (1635-1703) نیز فنر مارپیچی را اختراع کردند که ساعت های جیبی را دقیق تر می کرد.