تنها با یک لامپ شمعی 9 وات می توانید جهان گردی کنید

همه ما لامپ های رشته ای 50 یا 60 واتی خریدیم و فکر می کردیم که نور خروجی را تعیین می کند. با این حال، ارتباط مصرف برق (وات) به خروجی نور نادرست است.

با لامپ شمعی 9 وات: انرژی کمتر برای خروجی نور بیشتر مصرف می شود. بنابراین، یک لامپ ال ای دی 6.5 واتی، نوری مشابه لامپ هالوژن 50 واتی تولید می کند. این یعنی 87 درصد کمتر انرژی مصرف شده برای همان مقدار نور ارائه شده!

با LED ها انرژی به نور تبدیل می شود نه به گرما. به لطف نوآوری های مداوم، انرژی کمتر و کمتری مصرف خواهیم کرد. ما لومن های بیشتر و بیشتری را با وات کمتر تولید خواهیم کرد.

لامپ
کم نور شدن لامپ ال ای دی LED

در نتیجه هزینه های برق شما کاهش می یابد! وات دیگر اندازه گیری مرجع برای دانستن روشنایی یک لامپ نیست. برای دریافت نوری برابر با یک لامپ سنتی 60 واتی، به یک لامپ LED با 800/850 لومن نیاز دارید.

ما عادت داریم که وات را به عنوان معیاری برای سنجش وات لامپ در نظر بگیریم، به همین دلیل است که هنوز برای اکثر مردم دشوار است که تصور دقیقی از میزان روشنایی یک لامپ در لومن داشته باشند.

با توجه به بحران انرژی در زمستان امسال، بهتر است لامپ های LED را به لامپ های معمولی ترجیح دهید. اما آیا واقعا مقرون به صرفه تر هستند؟

با توجه به تلاش‌هایی که فرانسوی‌ها در مواجهه با بحران انرژی مورد انتظار برای زمستان امسال دارند، مهم است که بدانیم آیا استفاده از لامپ‌های LED در مقایسه با لامپ‌های معمولی واقعاً وضعیت را تغییر می‌دهد یا خیر.