بررسی دوام و کیفیت انواع جنس پارچه مبلی

پنبه

پنبه قرص نمی شود و به راحتی محو می شود. الگوی بافت روی پنبه مشخص می کند که چقدر بادوام خواهد بود. بافت تنگ در الگوی بوم بیشترین دوام را خواهد داشت.

چرم

چرم قوی، بادوام، تمیز کردن آسان و ایده آل برای خانه هایی با حیوانات خانگی و بچه ها است. چرم به راحتی در محلی به دست نمی آید. چرم دوام دارد و به خوبی می پوشد. پارچه مبلی ترک به راحتی توسط اجسام تیز آسیب می بیند.

چرم مصنوعی و وینیل

چرم مصنوعی، چرم و وینیل همگی به صورت مصنوعی برای تقلید از چرم ساخته شده اند. پارچه مبلی جدید به اندازه چرم واقعی دوام نمی آورند. این محدوده پارچه به راحتی تمیز می شود اما آسیب می بیند.

معایب این خانواده از پارچه ها این است که وقتی مرطوب یا فوق العاده سرد در ماه های سردتر هستند، چسبناک می شوند.

پارچه مبلی

جایگزین های جیر و جیر

جیر نوعی چرم روکش است. جیر از قسمت زیرین پوست ساخته شده و در مقایسه با چرم حالتی براق دارد. جیر به سرعت و به راحتی مایعات را کثیف می کند. جایگزین های پارچه نساجی بروجرد در برابر کثیفی مقاوم تر هستند و تمیز کردن آنها راحت تر است.

جایگزین هایی که به صورت محلی در دسترس هستند عبارتند از جیر، جیر میکرو و جیر نرم. جیر میکرو بهتر است برای پارچه فروشی استفاده شود اما نه برای روکش.

مخملی

مخمل از ابریشم ساخته شده و مجلل ترین پارچه است و به همین دلیل به آن “مخمل صاف” می گویند. خرید و نگهداری مخمل گران است و پارچه ایده آلی برای استفاده روزمره نیست.

مخمل با مبلمان سبک ویکتوریایی به خوبی کار می کند. پالت مخمل های پنبه ای و مصنوعی نیز موجود هستند اما کمتر مجلل هستند.

بوم و بوم برس خورده

بوم بهتر است در فضای باز برای مبلمان حیاط و باغ استفاده شود. بوم برس خورده جایگزینی برای اثاثه یا لوازم داخلی داخلی با استفاده از بوم است.

  • منابع:
    1. How to choose sofa fabric
  • تبلیغات: 
    1. دلارهای صرافی بزرگ تهران را درون جار شیشه ای مخفی کردند!
    2. نخودها سبزیجات حبوباتی به شکل غلاف سبز هستند
    3. ابزار آلاتی که پیچ های طلا را با خود یدک دارند .
    4. توقیف دستگاه هموژن کارخانه لبنیاتی که حاوی خون انسان بود