الکتروپمپ شناور جان مردی را از غرق شدن نجات داد

روش توصیه شده برای نگهداری الکتروپمپ شناور، بازرسی دوره ای است. تست های ساده و تست های کامل وجود دارد. اولاً، فرکانس توصیه شده برای معاینه ساده 1 تا 2 سال است.

این یک بازرسی است که بدون جدا کردن بدنه پمپ انجام می شود. کوپلینگی که پمپ و محرک را به هم وصل می کند از هم جدا شده و قطعات یاتاقان و آب بندی شفت جدا شده و بررسی می شوند. بنابراین، می توان آن را برای یک دوره تعطیلی کوتاه مدت کارخانه حدود یک هفته اعمال کرد.

محتویاتی که عمدتاً در بازرسی ساده بازرسی می شوند شامل مرکز، بازرسی جهت گیری و بازرسی مهر و موم شفت است. در مورد مرکزیت، تنظیم مرکز شفت بین محور درایو شفت پمپ (موتور) است.

پمپ گرم در صورت نیاز یک افست را فراهم می کند. بازرسی جهت یابی ترک ها را با بازرسی چشمی و بازرسی غیر مخرب در مورد بلبرینگ های کشویی بررسی می کند و در نتیجه در صورت لزوم تمیز یا تعویض می کند.

پمپ

در تست سیل شفت، بسته بندی گلند با توجه به نتایج با بسته بندی جدید جایگزین می شود. اصولاً توصیه می شود آب بند مکانیکی را نیز تعویض کنید اما در صورت سالم بودن می توان پس از تمیز کردن به طور مداوم از آن استفاده کرد. در اینجا پیرایش به معنای اصلاح صافی با سنگ فرش کردن سطح کشویی است.

از سوی دیگر، مواد مصرفی مانند اورینگ ها باید با موارد جدید جایگزین شوند. در مورد بازرسی کامل به دنبال یک بازرسی ساده، فرکانس پیشنهادی اجرا حدود 2 تا 4 سال است.

در این بازرسی بدنه پمپ جدا شده و مورد بازرسی قرار می گیرد. بنابراین، ممکن است حدود 1 ماه طول بکشد، بنابراین باید در یک دوره طولانی مدت تعطیلی کارخانه انجام شود.

مواردی که در بازرسی کامل بررسی می شوند عبارتند از پروانه، پوشش و پوشش بدنه، شفت و قطعات کشویی. پس از بازرسی، بسته به نتایج، قطعات با قطعات جدید جایگزین می شوند یا قطعات اصلی مانند پروانه ها و شفت ها (شامل روکش ها و پوشش های بدنه در برخی موارد) برای تعمیر و نگهداری به کارخانه تولیدی ارسال می شود.