آتل انگشت شست دستمی تواند باعث تورم شدید دست شود

شست نگهدارنده بازی، که آسیبی به رباط جانبی اولنار در مفصل متاکارپوفالانژیال شست (MCP) است، نیاز به آتل انگشت شست دست و ارجاع دارد. تنوسینوویت De Quervain، که معمولاً در اثر استفاده بیش از حد ایجاد می شود، باعث ایجاد انگشت شست دردناک می شود و با آتل بندی مناسب بهبود می یابد.

علاوه بر این، دررفتگی هر مفصل شست نیاز به جااندازی، آتل بندی و مراقبت های بعدی دارد. سایر آسیب‌های انگشت شست شامل آسیب‌های ناشی از بستر ناخن و نوک انگشت، آسیب‌های بافت نرم و پارگی است.

علاوه بر این، پارگی های احتمالی تاندون خم کننده یا اکستانسور و آسیب های بسته عصبی عروقی که ممکن است نیاز به کاوش توسط جراح دست داشته باشد، نیاز به آتل گیری از ED دارند.

انتخاب هایی وجود دارد که پزشک اورژانس باید برای آتل بندی در نظر بگیرد. یک پانسمان نرم ممکن است برای برخی آسیب‌ها کافی باشد، شاید یک باند الاستیک برای حمایت اضافه شود.

آتل

آتل های پیش ساخته ای وجود دارند که می توانند به اندازه کافی آسیب شست را بی حرکت کنند. همچنین اسپلینت‌هایی با پشت فوم وولار یا پشتی وجود دارد که می‌توان آنها را شکل داد و روی انگشت شست اعمال کرد.

با این حال، زمانی که نیاز به بی حرکتی باشد، موثرترین آتل برای انگشت شست، اسپلینت شست اسپیکا است. Spica شست از مچ دست و شست پشتیبانی می کند. بی حرکتی باعث بهبودی، محافظت از انگشت شست آسیب دیده و کاهش درد می شود.

آتل توصیه شده در حال حاضر در عمل جراحی دست برای بیماران مبتلا به تنوسینوویت de Quervain استفاده می شود. بیمارانی که با تشخیص مشاهده می شوند ممکن است رادیوگرافی داشته باشند و ممکن است داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را شروع کنند.

آنها احتمالاً تزریق استروئید نیز دریافت خواهند کرد و برای 3 تا 4 روز یک آتل قرار خواهند گرفت. این به طور خاص برای شست، مچ دست و ساعد بیمار ساخته می شود. ارزان و سبک است و می توان آن را بدون مشکل حذف کرد. همچنین امکان پذیر است